Jag bara lallar runt på Karl Johann

Jag och Ann hade en Oslo date idag som sagt. Jag hade mycket trevligt, köpte ett par as najsa glajjor, örhängen med ett matchande armband. Ann köpte ett armband även fast jag försökte stoppa henne. Men det var ju inte så dyrt som sagt.

Sedan knallde vi till Aker brygge, mitt favoritställe i Oslo helt klart. Så himla vackert. Där ligger Nobel peace center.
Min och Anns diskussion utanför:
Jag: Ja, här är nobels fred center.
Ann: Ja, ja jag tar väl ett kort, Inte för jag har någon aning om vad det är.
Jag: Det är här man delar ut Nobels fredspris. Hahaha.

Jag är lite ambivalent i mitt förhållande till Oslo. Det finns myckert jag gillar och det finns även mycket jag inte gillar. Jag gillar Aker brygge, jag gillar inte att jag inet känner mig helt trygg när jag gåt ensam i Oslo på kvällana. Folk har skrämt upp mig lite. Men jag gillar att inte centrum är skitstort och att det känns som man kan få någolunda koll, jag gillar att det ligger vid vattnet.

Jag har alltså nu beställt en gudiebok över Olso, i mammas namn. Förlåt mamma. Men jag har betalt den. Jag hoppas att hon ska skicka den på posten så jag kan plugga lite i den. I sommar när alla kommer och hälsar på mig ska jag vara en riktigt fena på Oslo, just ju är det så här. Jaha, här är Karl Johann, här är slottet och här är Aker brygge. Det var allt ska vi äta? När jag har pluggat i den här boken ska jag bli en riktigt tourguide.


Det är är Akershus festning som ligger precis vid Aker brygge.

Kommentarer
Postat av: Ankan

Men jag vill då tipsa om majorstua. En känsla av stockholms södermalm. Känns lite vassare än nere på stan. Trevliga små butiker och längs hela vägen ner mot stan är det butiker. Mycket blandade butiker, evfa attling, hm osv. När jag har kollat lite på kartan ska jag tala om vad den gatan heter. Och så måste du ta dig till vigelandsparken, ligger 5 min från majorstua. Garanterat ett bra turistmål i vår och sommar. japp så är det med det.

2009-03-18 @ 22:32:24
Postat av: Annsann

Postat av: Annsann

Så. Jag ska skriva nåt här oxå.



Hahahahaha! Har du inte sett i min blogg att jag låtsas som att det är nästan solklart att nobels fredspris delas ut där...det viste jag heeela tiiiden! Haha. Förresten, jag måste nog smygköpa det där svarta armbandet oxå, ska försöka göra det när du inte ser... Fick lönespecen igår, tror jag kan göra mig råd faktiskt!



Ser fram emot nästa date! Ha det gott, jobba lugnt eller vad man ska säga!



Kramar!!

2009-03-19 @ 17:02:37
URL: http://annsanns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback