Men inga stjärnor inga himlar, över dem som inte lyckas

Idag har jag haft en traumatisk dag på jobbet. En dag som lett till att jag inte får lämna blod på torsdag. That's right jag har fått veta att jag har HIV. Nej det är inte sant.

Men jag var hos en dam imorse och skulle ge henne insulin och lyckades sticka mig själv i fingret med sprutan, bra jobbat Clara. Klantigt i vanliga fall. Super klantigt med tanke på att damen har en blodsjukdom, eller dte står på henens kort att hon har det i alla fall.

Så jag ringer legevakten som säger att jag måste komma och prata med legen och sedan åka till Ahus och lämna blodprover. Jag åker direkt efter jobbet och legen säger att han inte kan göra så mycket och att jag ska uppsöka min fastlege efter helgen. Jag har ingen fastlege!!! Sedan säger han att det är så liten chans att jag fått det. Ca 5 % (Enligt socialstyrelsen 3 %). Och nu är det inte ens säkert att damen i fråga lider av blodsjukdomen vi tror, den kan ha läkt ut.


Men jag måste nu i alla fall skaffa mig en fastlege och gå och ta massa blodprover. Jag gillar ju inte nålar, och jag litar inte på stickförmågan på ett legecenter. Jag är svårstucken....

Men min dag sög idag i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Jossan

Hur lyckades du sticka dig själv? Var tanten bråkiga så hon rörde sig hela tiden lr?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback