Pyssla

Idag pysslar jag lite med matlagning istället för att städa. Allt för att inte städa.
Jag har bland annat gjort egen
Granola, vilken jag dock modifierade lite eftersom att jag aldrig kan hålla mig till ett recept. Jag bytte ut havregrynen mot fiberhavregryn och blandade i cocos och linfrön med. När det hela är klat tänkt jag ha i lite torkade äpplen, physilliumfrön och russin. Eftersom att jag inte har torkade äpplen måste jag alltså torka dem med. Kommer att smaka riktigt gott till frukosten i fortsättningen.
Granolan kan man ju variera som man vill vill efter smak och tycke, man kan ju ha i olika sorters gryn och nötter med. Jag ska införskaffa lite mer olika sorters gryn när jag är hemma i Sverige över jul.

Det jag borde göra nu är att städa eftersom att vi ska ha förfest här på fredag innan julbordet och jag jobbar dubbelt imorgon. Men det hinner jag väl senare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback