Telefonundersökning

I torsdags ringde en männsika på min mobil för att undersöka vad jag tyckte om min bank här i Norge. Han beättade hur undersökningen skulle gå till och vi satte igång.

Här komemr ett kort utrdrag ur vår diskussion:

Han: Då kör vi igång, på en skala från 1-5 och ett ärsämst och fem är bäst vad tycker du om dn bank?
Jag: Sju!
Han: Syv?
Jag: Ja, sju.
Han skrattar lite nervöst och jag tycker han är lite trög som skrattar åt att jag säger sju istället för syv.
Han: Okej, då tar vi nästa fråga då. På en skala från 1-5 hur tycker du att din banks service är?
Jag: Sju!
Han skrattar lite nervöst igen men ifrågasätter mig inte den här gången.
Han: På en skala från 1-5 vad tycker....
Jag avbryter honom.
Jag: Vadå har dte vart på en skala från ett till fem hela tiden det förstod inte jag. Jag trodde det var från ett till tio.
Här skrattar både han och jag ganska gott.
Han: Jaha, jag som trodde att du tyckte att din bank var helt outstanding.
Jag: Nja, nog gillar jag min bank men helt outstanding är den inte.
Sedan lyckades vi till slut fullföra undersökningen utan större missöden.

Det var min mest puckade grej på ett tag. Men jag får väl vara glad om jag lyckades förgylla hans dag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback