Mammas helg

Jag är tillbaka i lugn och ro efter en späckad helg. Känns helt okej nu, det kändes lite tungt igår att mötas av mörker och kyla. Sedan när jag kom hem imorse insåg jag att Jessica och Mads åker till USA idag och jag faktiskt är helt ensam här. Känns ok efter omständigheterna ändå.

Jag hade tänkt att jag skulle lägga ut massor av bilder från helgen. Men min kamera har legat helt obrukad i väskan. Dåligt Clara! Me här kommer en målande beskriving av helgen i alla fall:

Fredag:
Började dagen på Mälarsjukhusets klin. fysiologiska avdelningen och gjort ett hjärteko. Den remissen skrev farbror doktorn på min 20-års dag, det har väl inte alls tagit lång tid att få till.
Sedan åkte jag till min ljuvliga lilla pappa som är inne i en ganska ljudlig period för tillfället. Inte en lugn stund får man...
Sedan tillbaa till Mälarsjukhuset för att hälsa på alla på HIA med Annika, har inte vart där sedan i januari tror jag så de var så kul att återse alla. Käkade lite tårta där och snackade skit. Det verkar vara ungefär som vanligt där, kanske man ska satsa på att vara där och jobba juli och agusti?
Seda väldigt snabbt mat med Annika, tacka gudarna för snabbmat och drive in. Annika hade varken testat drive in eller att åka i en bondes bil förut. "Altså Clara, jag känner mig som en gödselstack".
Sedan hämta Tessan som fick ta hand om ladugården till mamma och jag fick ta hand om John. Mamma hon befann sig i Norrköing för att komma undan alla om ens ville hinta om att fira hennes 50-års dag.

Fredag kväll hade jag vikt åt Hanna. Vi funderade på att laga middag, titta på idol och käka godis eller kanske en spelkväll. Men i sista stund ändrade vi oss och drog in till bolaget och köpte alldeles för mycket vin för två personer... Och drack upp det självklart. Sedan blev det klackarna i taket så att säga. Lämnade Harrys lite hastigt och lustigt, men Nybron dög lika bra. Vi missade dock bussen hem på natten, men i sann feministanda tog vi två självstända tjejer oss hem ändå. Eller hur Hanna?

Lördag:
Dagen jag var hemma för egentligen. Min älskade mamma fyllde 50 år. Halva släkten möttes upp i Norrköping klockan elva för att fira henne. Först blev det lättre lunch på Skafferiet i Norköping. Eftermiddagen ängnades åt spabehandlingar och bada bubbelpool. 
Personligen var jag ganska sliten efter fredagens bravader. 
Sedan champange och snittar på mammas rum. Hon fick lite fina presenter bland annat; en kristallkrona, foton på barn, barnbarn och mågar och en resa till Island. Hon var så glad så.
Sedan gick vi alla tillsammans ut oh åt på Bacchus källaren, fett god mat men det tog så lång tid allt. Vi var där fyra timmar. Morfar och Tord for omkring och skulle se på fotbollen, frågan var väl egentligen varför de såg på dne där ruttna matchen.

Sedan gick de flesta till Te bishop arms och hängde där. För mig blev det dock en tidig kväll, jag pallade verkligen inte för trycket. Men Tord och Tomas höll igång till fyra. De hade visst var på någon 18-års krog. Hahahaha.

Söndag:
Hotellfrukost är det enda jag säger om förmiddagen.

Sedan när jag kom hem åkte jag med Lisa och Totte till Malmis för att titta på bil. Som för övrigt ska bli min. Clara -bilägare, känns bra, känns bra. 
Kvällen spenderades hos Tessans svärpäron Tina och Per. Jag var ju tvungen att hänga med Jompa också. Världens underbaraste barn.

Sedan var en underbar helg slut. Måndagen på tåget var tröttsam, jag sov som en gris på tåget. Vaknade två gånger av mina egna snarkningar, charmigt va?

 
Hur ljuvlig är han inte?

Kommentarer
Postat av: Madde

skit söt:)

2009-10-14 @ 03:07:56
Postat av: Lisa

Haha, gullegrisen...ser ut som han ätit grädde eller nåt, men jag misstänker det är hans salva =) Puss o kram

2009-10-14 @ 08:18:13
Postat av: tessan

min älskade

2009-10-15 @ 12:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback