I've been searching my soul tonight

Idag på jobbade pratade jag, Helene och Michelle om att det skulle följa med mig på tur till Sverige en helg. Jag sa att det får nog bli efter att min mamma har flyttat in i ett hus för just nu bor hon i husvagn. Michelle tittar på med mig lite medlidsam blick och fågar ifall mamma flyttat ifrån typen sin. Gulligt tyckte jag, jag skulle tycka andra mammor som flyttat in i en husvagn var lite underliga, men Michelle hon tror alltid att det finns en bra anledning till allting.

Så här komemr den mycket enkla (eller inte) förklarningen:
Min mamma hålelr på och bygger ett hus till min mormor och morfar. De ska flytta från gården till ett mindre och mer lättskött hus. Mamma ska flytta in i mormor och morfars hus. Min moster Helena och hennes familj ska flytta till vårt hus (mammas och pappas). De var tvgna oh flytat hit i god tid eftersom att Georg började första klas här och att Helena började på sitt nya jobb nu. Därför behövde de mammas hus. Och mormor och morfars hus är inte klart än, och eftersom att mamam är ensam boende så får hon flytta in i husvagnen eftersom det är enklast. Förstår ni?
Sedan i förklaringen för Michelle emd började jag veckla in att pappa är gift med mamam men de bor inte ihop för min pappa bor på ett "sykehjem".   

Jag älskar min familj men ibland är de fett krångliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback