Jag fattar alltihop

Igår var en av de bästa och sämsta dagarna på hela hösten. I och för sig har dte inte vart så mycket höst än.
Först var jag på en halvtrist kurs om hot och våld på arbetsplatsen och efter det gav jag mig av till Oslo för att träffa Annika för en underbar kväll.

Vi var och tittade på operahuset, en av de vackraste moderna bygganderna jag vet. Sedan åkte vi till Oslos "söder" Grünelykka (stavningen). Där var vi på ett härligt fik där jag fick bestämma precis allt jag ville ha på min macka själv, sedan bästa grönsaksaffären. Köpte lite presenter till min moster, bland annat röd vinbärsenap. Sedan skulel Annika visa mig en underbar kjol men då var affären stängd och  Annika satt igång lramet. Sedan öl och smaskig pizza brevid Parkteatret där jag har underbara minnen från den första mars. Natten jag nästan kunde ta på Lasse och då världens sötaste och bästa John föddes.

Men efter solsken kommer regn. Mamma ringde och gav mig besked om att pappa var dålig, jag insåg snabbt att jag var överflödig i landet Norge och imorse klockan 07.49 satte jag mig på ett tåg till Katrineholm. Igår var pappa fördärligt dålig idag mådde han bättre men han är inte som vanligt. Han har väl ett skov kan man säga.

Idag var jag hos världens bästa pappa och matade honom, jag klappade honom på kinden och kilade honom lite i huvudet. Det känns fint att vara hemma och jag blir nog kvar ett par dagar, jag vill vara lite hos pappa och inte ha massor av annat att tänka på. I helgen gäller mina familj och allra mest min pappa. Jag vet att alla här hemma förstår det och det känns himla skönt.

(Om ni vill ha tag på mig får ni ringa på min norska mobbe för idag hade jag sönder den svenska. Alla mina tekniska prylar faller isär just nu) 

Nu ska jag sova eftersom att jag skrapde ihop hela 2,5 timmars sömn igår natt då jag låg och vred och vände på mig hela natten och längtade till att klockan skulle bli så mycket så att tåget gick hem.

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag tänker på dig.

Postat av: Lisa

Hur har man sönder en mobiltelefon?! Puss o kram

2009-09-24 @ 08:28:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback