Kanske borde jag sett

Jag har haft en intressant dag på jobbet. Jag jobbade på Vest, alltså inte min vanliga avdelning. och jag hade en lista jag var riktigt nöjd med, det gick faktsiskt ganska galant skulle jag vilja säga om jag får vara självkritisk. Sedan åkte jag och sex stycken andra till A-hus och gick upplärning på påsdialys. Det känns rktigt späannande faktiskt, jag kunde verkligen ingenting om det innan, jag kan nog egentligen inte så mycket nu heller men jag kan lite mer i ala fall. Jag älskar verkligen att lära mig nya saker om jobbet. Sedan hände en trist sak när jag skulle hem, jag hade fått en p-bot. 700 norska kronor fattigare, yey.

Just nu lagar jag mat, grönskerna står i ugnen. Till det ska det bli köttfärsbiffar i ugnen. Ana, det är virlökscurry krydda på grönsakerna föresten.

Jag har reflekterat över en sak här i Norge som jag inte gillar. Det kallar homosexuella för homofiler här. Jaf gillar det inte. Det känns mer som att man liknar det vid pedofil, nekrofil eller någor annat otäckt då. Eller är det bara jag som tänker så. För i så fall borde man kalla hetrosexuell för hetrofiler då och det tror jag inte att man gör. Men vad vet jag??

Kommentarer
Postat av: Anna

Vitlökscurry, intressant! :)

I morse gjorde jag gröt på rågkross och när den kokat klart hade jag i lite blåbär. Det var fett gott!

Postat av: Marie

Meh! jag vill också ha grönsaker.. fuck. help me!

2009-09-05 @ 15:32:58
URL: http://mariecarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback