Ett delikat problem

Min kompis bor i en annan stad till och med ett annat land hör och häpna och jobbar på ett kvinnodominerat yrke. Nu har de fått ett nytillskott på jobbet. En man i 30-års har börja på hennes jobb och han är sjuk ganska mycket. Min vän tyckte att det var väldigt mycket sjukdom. Sedan en dag googlade hon hand namn och hittar hans blogg. När hon löser inser hon med stigande fasa att han inte alls har så kasst imunförsvar som han sagt. Han har festat med sina kompisar och rest runt till släkt i Sverige.
Kära bullen vad ska min vän göra? Ska hon gå till chefen och "skvallra" eller ska hon stå ut med idioten? Tilläggas kan att han endast har provanställning.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Klart hon ska säga till chefen, han sköter ju inte sitt jobb! Puss o kram

2010-04-15 @ 20:57:52
Postat av: Anna

Säga såklart! Det var en på mitt jobb som fick sparken på en gång för den hade skrivit saker om jobbet på ett forum på internet. :S Läskigt va? Kram

Postat av: clara

Han är inte så kompetent som han utgett sig för

2010-04-15 @ 21:10:34
Postat av: Linda

Jag skulle sagt till chefen! Så ska man inte göra. Dessutom verkar han ju vara ganska klantig som skriver om det på en blogg man enkelt kan googla fram. Fjant, haha!

2010-04-15 @ 21:31:38
URL: http://linduz.blogspot.com
Postat av: Clara

Men hur säger man det till sin chef. Ska man säga att man har googlat på han och hans tjej namn och då fått upp hans blogg?



Man vill ju inte framstå som en som skvallrare eller googlar alla sina kollegor

2010-04-15 @ 22:00:25
Postat av: Anna

Nej det förstår jag. Lägg en anonym lapp med bloggadressen så chefen ser den :)

2010-04-16 @ 06:34:05
URL: http://annalisjo.blogg.se/
Postat av: Lisa

Håller med Anna om lappen, eller oxå säga som det är; att hon gjorde det för att hon blev misstänksam mot honom, tycker inte det är något fel. Puss o kram

2010-04-16 @ 08:25:59
Postat av: Linda

Håller också med Anna. Lite mindre skvallrigt än att faktiskt skvallra :)

2010-04-16 @ 12:13:58
URL: http://linduz.blogspot.com
Postat av: Louise

Nu är ju han ganska y på jobbet, annars hade jag nog först tagit upp det med honom. Men nästa steg är absolut chefen. Sen tror jag nog att man ska vara rak hela vägen, säga som det är - att man googlat men att man inte vill vara en elak människa.

2010-04-16 @ 16:24:43
URL: http://louisese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback