Fed up

Solen skiner, livet leker.
Jo men tjena...

Jag är uttråkad, trist och ganska ensam ikväll. Jag älskar att bo i Norge men herregud om man har trist en söndag finns det bättre ställen att bo på. Alla butiker är stängda och människor är upptagna. Inte kan jag ta en tupplur heller för då kan jag inte sova inatt.

Om en stund ska jag faktiskt laga mig lite mat; köttbullar med brun sås och potatis. Hemmagjorda köttbullar. Men lår det grillad mat? Nej, jag är inte bitter. Haha.

Saker jag har att glädjas åt:
- Jag ska få hemmagjorde köttbullar ikväll.
- Det är Parlamentet och Wallander på tv ikväll.
- Om jag inte missminner mig finns det Ben & Jerrys cookie dough icecream i frysen.

Men nu måste jag berätta om en så knäpp sak som jag kommit på om mig själv. För er som inte vet det har jag datorn i sängen. Så jag ligger i sängen redan innan jag ska ova, men innan jag ska sova är det ju dags att botsa tänderna och byta om och så ni vet. Och då får jag inte sätta på datorn mer efter det för då är det sovdags. Men jag har en liten underlig grej när jag ska läggamig, jag skyndar mig alltid massor när jag ska krypa ner under täcket och sedan fnissar jag för mig sälv. Som om jag snodde sovplatsen framför näsan på någon, detta är något jag alltid håller på med när jag är ensam. Alltså gjorde jag det inte när jag var sambo med Ewa eller när jag har gäster här. Men detta är ett besynnerligt beteende har jag insett jag jag vet inte varför jag gör det. Jag hånskrattar liksom lite åt personen som egentligen skulle ha min plats under täcket eller helt enkelt skrattar jag lite för att jag är så nöjd att jag får sova efetrsom sova är dte bästa jag vet. Take your pick...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback