Walking back to hapiness

Jag har vart hemma hos familjen på besök och gjort högskoleprovet, men det kanske ni inte har missat. Jag har precis kommit hem, diskt disken som jag inte hann diska innan jag åkte och ställt upp dörren för att vädra ordentligt. Jag älskar när det är varmt ute så jag ställa upp dörrar och fönster.

Idag har jag åkt förbi två poliskontroller, en i Sverige och en i Norge. Och inte blivit tagen i någon av dem! I och för sig körde jag inte heller någon av gångerna. Men det väckte en tanke, taxichaffören jag åkte med körde lite för fort så polisen vinkade bara till honom att han skulle sänka farten, antagligen för lågt för att få böter då. Men jag kom att tänka på om han hade blivit stoppad skulle jag fått betala för tiden han stod där och fick böter för det är ju inte mitt fel att han kör för fort... Desutom går taxametrarna väldigt fort här, snäppet fortare än i Sverige fakstiskt.  Men jag funderar på det u, vad händer om min tacichafför blir stoppad när jag med?

För övrigt har jag haft världens bästa dag, imorse kom mormor och hämtade mig och vi åkte till Stregnäs med mina systrar till en nyöppnad inredningsbutik. Massor av fina saker hade de, jag köpte en blomkruka, pajform, två ljuslyktor och te med hjortronsmak. Sedan körde Tessan, Anna och John mig till Katrineholm så jag hann med mitt tåg hem. Och här är jag nu...

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja där är du nu, men snart är du i Sverige igen, Bingo! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback