Ute är mörkt och kallt

Vilken kyla det är ute 20 minusgrader ta mig tusan. Jag fryser som ett litet as när jag jobbar. Kanske för att jag inte har långkalsingar på mig. Långkalsingar is the shit alltså. Undra om jag ska ha det på mig imorgon. Men jag har två så varma duschar imorgon. Tar med mig det när jag ska och jobba inatt och så får jag se om jag tar dom imorgon. Ska jobba en inensiv period nu. Såhär: Idag har jag jobbat kväll, sedan blir det en natt följt av ett dagpass i hjemmesykepleien och så lägger vi på en kväll och natt som personlig assistent. På ett och ett halv dygn hinner jag alltså jobba inte mer än fyra arbetspass.  Den här veckan har vart intensiv, jag jobbar sju dag och kvällspass och sedan fyra nattpass på det. Om inte min lön blir fin då, ja då vet jag inte ens vad jag gör i det här landet.

Mitt internet ansluter och kopplas bort hela tiden så det är lika bra att jag publicerar nu. Nu kommer ni ju inte höra av mig på ett tag eftersom att jobbar. Bra Clarisen.

Ja, och vad önskas i julklapp då? Bara tre veckor kvar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback