So this is Christmas and what have you done?

Julen är en fin högtid för mig som har en underbar familj och bra vänner att umgås med under världens vackraste högtid. Alla är ju tyvärr inte lika lyckligt lottade som mig.
Därför köper jag två av årets julklappar i UNICEF:s gåvoshop. De som ska få detta kan glädjas åt att några barn i världen kommer att slippa polio och att spädbarn slipper dö av stelkramp.

bloggare-varenda-unge-200-150-flicka

Sedan blir det en gåva till Alzheimerfonden för till jul med. Jag tänker lite såhär. Jag bor i Norge tjänar bra med pengar och det finns många som har det bra mycket sämre än mig. Och jag kan skänka pengar, för mest pengar i slutet vinner ju ändå inte. Och det är med Alzheimersfonden känns ändå ganska självklart. Tänk om de hittar ett botemedel och flera sjuka har chansen att fira en "klar" jul med sina familjer. Tänk att jag hade velat ha flera klara jular med min pappa. Han hade ju såklart överglänst alla i val av julklappar till John och Georg. Det hade vart värt hela min årslön. Och nästa års med för den delen.

Kommentarer
Postat av: Lisa

usch, vad jag saknar pappa när du skriver så där =/ O det är så sorgligt att John aldrig får chansen att få en rolig morfar- julklapp =/ Puss o kram

2010-12-16 @ 07:09:42
Postat av: Anna

Du är en bra, en mycket bra människa Clara! Önskar jag vore mer som dig :)



Och jag kan ju bara tänka mig julklapparna Nisse hade köpt till lilla J. :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback