Fast det är svårt att hålla tyst när alla frågar hur du mår

Jag har besök. Underbart och ljuvligt besök av min mormor oh morfar. Jag åkte och mötte dem på tågstationen idag efter jobbet. Sedan gick vi och fikade, morfar köpte ett skolebröd. Hans nya favorit fikabröd. Haha. Sedan gick vi och tittade i Ewas gamla affär, där handlade jag åt min lilla moster. Inga affärer har lika mycket snygga orangea kläder som Vivikes.

Kvllen spenderades här i lägenheten förs med fisksoppa sedan med karamellpuddig. Kvällen har nu avslutats med två omgångar av triss och stege. Gissa vem som spöade skiten ur mormor och morfar? Jo, det var jag. De har tur i kärlek sa jag till dem. Och jag, jag har inte det i alla fall.


Här är mormor och morfar i min lägenhet på min 20-års dag.

Imorgon ska vi in till Oslo och köra lite sightseen. De har ju inte vart i Oslo sedan på 60-talet. Jag vet ju att operahuset är nyare än så i alla fall. På eftermiddagen blir det peronalmöte för mig, då får de  väl vila lite eller något. På kvällen ska vi ut och äta, det blir nog EGON enkelthetens och billöshetens skull.

Morfar har med sig en underbar bok, vinter OS heter den. Bara massor av fakta om vinter OS. Vet ni att 1924 så var första gången det var ishockey med i OS i Antwerpen, Sverige skickade iväg ett gäng med bandyspelare eftersom att hockey knappt fanns i Sverige då. Sverige kom fyra, de förlorde bronsmatchen med ett ål. Tjeckien blev trea med en målskilland på 1-31. De hade alltså gjort ett mål under hela turneringen och släppt in 31 mål och lyckas ändå vinna brons. Otroligt onödigt vetande.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha, mkt onödigt vetande =) Hoppas verkligen det var ett mål, o inte ål =) Puss o kram

2010-02-02 @ 09:14:08
Postat av: Anna

När jag hälsade på Axel i Norge fikade vi nåt som hette Bolle, känns det igen? Det fanns olika typ chokladbolle, russinbolle osv... Skit goda faktiskt. :)



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback