Lördag - måndag

På lördagen käkade vi alla frulle tillsammans. Mamma och Dahl gav sig sedan av mot Årjäng för att gå på trav. Jag satte mig i bilen emot Heetrans som ligger på Västkusten för att besöka min moster, Tomas och min lilla fina kusin Georg. Jag kom dit till lördag eftermiddag då tog jag och Georg en promenad tittade på båten och badplatsen. På kvällen så grillade Bosse som också var på besök kalvstek. Och så hade vi vindrickningskurs. Kursen handlade egentligen inte om hur in smakade och så utan hur man kunde dricka så myket som möjligt. Men vi drack Cissi och Finka i alla fall och det fungerade riktigt bra, att dricka mycket alltså. Kvällen avslutades med en nattpromenad för mig och vickningen bestod av lefser och avslagen cola i bilen klockan fyra på morgonen.

På söndagen var alla ganska slitna men vi kom i alla fall ut på havet och fick bada lite. Jag fick låna Georgs cyklop och titta på livet på havsbotten, jag blev i och för sig rädd för allt som rörde sig så det blev ju både en och två kallsupar. På kvällen åkte vi in till Hamburgersund och gick på GT-karnevalen, där spelade bröderna Haak som alla verkar ha hört om utom mig. Men de var ju bra. Tidig avslutning på kvällen eftersom att Georg skulle upp på båtskola imorse. Men kvällen avslutades på bästa stt med n promenad upp på berget med perfekt utsikt över havet.

Imose fick jag en varm kram av Georg innan han for iväg på seglarskola. Sedan fik jag en ordentlig sovmorgon. Tack gode gud. Innan jag for hem hjälpte jag min moster att lägga in bilder på datorn från kameran.


Jag och min lilla fina kusin.


Bröderna Haak

Kommentarer
Postat av: Lisa

Heestrand är verkligen underbart =) Men du får säga till Bosse o Tomas att du är för liten för att gå på vindrickningskurs =) Du kan ju bli onykter =) Puss o kram

2010-07-20 @ 09:27:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback