Driver du med mig?

På förmiddagen fick jag ett telefonsamtal från obbet, Beate ringde och berättade att de hade sjukdom på jobbet och jag var beordrad att jobba ikväll. I Norge gör vi så, om inga vikarier vill eller kan jobba beordrar man en ordinarie. Så ikväll var jag tvungen att jobba hon visste att jag skulle på Sex og singelliv 2 med de andra 15 stycken tjejerna men jag var faktiskt tvungen att jobba. Först svarade jag bara: Driver du med mig? Men sedan försvann allt mitt mod och tuffhet gentemot chefen och jag sa: Om ingen annan kan får jag väl jobba. Det finns inget annat att göra. Då svarar Beate: Du er så snill, så snill. Veldigt snillt, Clara. Men jeg driver faktisk med dig.
Resultat: Jag började grina av lättnad och sa till min chef att jag hatade henne.

Nu ska jag alltså försöka välja ut lite kläder som känns lite sex og singellliv. Jag skriver sex og singelliv för jag vet att det inte finns en ruttet plagg i min garderob som andas Sex and the city.

Inte för att jag kanske vill gå klädd så här ikväll men ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback