Människor som tror de har en chans

Jag sitter och lyssnar på Lars Winnerbäcks Fattar ingenting och funderar på min egen framtid. Jag har sagt till min familj att jag ska flytta till det nya året och påbörja min framtida liv. Jag har ju mitt pågående här jag vet, men alla förväntar sig att jag ska börja studera flytta hemåt och börja plugga.

Idag diskuterade jag och Tessan att om jag kommer in i Umeå så är det längre att hälsa på mig än om jag bor i Norge så kanske borde jag bo kvar här. Jag har också vant mig vid en ganska lyxig lixstil nu för tiden, alla tycker jag borde spara pengar tills jag ska studera. Men jag börjar väl med det om jag bestämmer mig för att studera då. Sedan har jag alla vänner här som det finns en ganska stor risk för att tappa kontakten med när jag flyttar härifrån.
Jag är så jävla ambivalent.

Men tänk om jag skulle komma in på sykologutbildningen till hösten, jag har de senaste åren sagt att det är min dröm och att jag anser att det är ett reellt mål att jag ska komma in på det. Så klart är det ett reellt mål, men just nu kommer jag inte in. Jag måste på något lustigt sätt knäcka på högskoleprovet.

Egentligen skulle jag kunna tänka mig att bo kar i Norge hela livet och tjäna multum här, men jag kanske borde åka hem och utbilda mig och sedan flytta tillbaka. Drömmen vore ju att utbilda mig till psykolog i Sverige och praktisera det i Norge, typ dubbla lönen mot Sverige inom det området. Men är jag så kåt på pengar då.

Helst skulle jag vilja vara 22 år ett par år till så jag kan bo här i Norge, inte känns någon stress och bara resa och glida omkring som jag gör nu när jag inte jobbar. På tal om att glida skulle jag gräna vilja byta bort min lördagskväll som personlig assistent så att jag kan festa bort en ansenlig del av mina feriepengar i alla fall. Sedan kan jag ju titta på kungabröllopet då med. 

Ndej jag har bara förvirrat kring mina ideér om livet här, jag kanske borde byta inriktning helt och bli något annat spännande. Kanske resereporter eller driva en resturang. Det tycker jag verkar spännande. Har ni några förslag?

en sommar igen
kanske nån vecka på landet
kanske nån helg
i nån storstad söderut
du och din tjej
jag och min son ibland
planerna är skönt
om dom kan flyta lite nu

fan, det värker
det ilar då och då
det känns ibland som om alla har
förstått utom jag
att världen står och pekar
stackars han som tror
att livet är en dröm
han borde ta ett jobb


Jag fattar ingenting...


ännu inte äldre
tar jag flyget härifrån
och tänker att jag blivit lite
starkare
tänker att jag bara måste
se mig om
och leva lite mer
du vet hur jag är



Kommentarer
Postat av: Anna

Du lär ju inte komma in på högskolan när du inte ens kan stava till psykologlinjen! ;) Haha!



nej men seriöst, jag tycker inte att du ska känna någon stress med att plugga! Det är nåt man ska göra när man känner för det och inte när andra tycker att det är dags för det. :)



Lev ditt liv som du trivs med tills du tröttnar i stället.



Kramar

Postat av: Lisa

Håller med Anna =) Men kan du inte plugga i Norge? Men var jag du skulle jag hellre vara resereporter än psykolog =) Puss o kram

2010-06-17 @ 14:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback