I think we're alone now

Jag ber om ursäkt för min frånvaro, jag skulle vilja skylla en del på dem av att mitt internet har krånglat så jag vart utan nätet sedan i fredagskväll. Den andra delen vill jag skylla på att jag dels haft en himla fin helg blandat med födelsedagsfirande, fest och så lite jobb på det.

I fredags var ju alltså min bemärkelsedag. Hela 22 år fyllde jag en perfekt ålder om jag får säga det själv. Så på torsdagskvällen hade jag bakat kladdkakor med nougattäcke och till det hallongrädde. Great sucsess. På jobbet hade vi en riktigt fin dag, och på lunchen hade vi vinlotteri. Det brukar vi ha på fredgarna efter lön, jag vann ingenting. Men det gjorde Lina och gav mig en flaska rött i födelsedags presnt. Av Eva-Marie och Tina fick jag en helt ljuvlig orkidé och Jenny hade med köpt en flaska vin till mig. Jag har världens gulligaste arbetkamrater! Men behöver inte vara ledsen för det är 40 mil hem til familjen när men har en surrogatfamilj på jobbet.
På eftrmiddagen var jag, Carin, Jenny och Silje på Odin merke i Lilleström och fixade och donade lite. Kul var det med. På kvällen lagade Loa mat till mig, blomkål- och broccolimos och korv. Loa har vart min tillfälliga sambo då han ville se Oslo i ett par dagar. Senare på kvällen åkte jag till Carina och Silje på förfest, det blev dock en tidig kväll för med eftersom att lördag var jobbdag.

Lördag ägnade jag mig åt jobbelijobbet. På kvällen käkade jag och Loa tillsammans och gluttade på en film.

Söndag så himla najs dag. Jobbade självklart på dagen, jag gör ju inget annat än obbar helger. På kvällen var det fest som gällde, vi skulle fira in Norges födelsedag i Oslo hos Carinas kille Joel. Vi samlades ett glatt gäng för att sjunga singstar, dansa på borden och dricka allt som kom i vår väg. På natten var vi ute på Funhouse och när jag beställde två redbulls vodka sexor så kom bartendern med sex öl till mig. Sex öl ledde till botten upp. Inte kvällens smartaste drag. När vi var på väg hem kördes Anette i tidningsvagn till  Bishlett kebab. Och jag skadade min tumme svårt i ett raserianfall. Vilket har lett till att min tumme är röd/blå/svullen. Men kvällen var fin.

Måndag och vilken måndag sedan. Norges födelsedag, när vi sent omsider vaknade på Norges bursdag så tog vi en promenad i centrum och såg på alla vackra människor i folkdräkt och barnetoget. På kvällen rockade jag och Carina på jobbet. Pizza från Sörli kroga där det var riktigt 17 mai fest. Kvällen avslutades med McFlurry och milkshake med Carina och Joel på Macern.

Idag har jag alltså vart sliten av flera uppenbarliga anledningar. Nu ska jag titta lite på en dokumentär om de små söta prinsarna i England...

Kommentarer
Postat av: Lisa

Låter som det varit en riktigt bra helg =) Trots jobb =) Puss o kram

2010-05-19 @ 09:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback