Jag har just gjort en bra grej

Jag har just spenderat mina bästa 1000 kr på länge. Idag satte jag in dem på Alzhemierföreningens donationskonto. Jag vet inte om ni har sett det men det finns en litet projekt som jag reklamat lite för på facebook nämligen Togatåget en insamling för Alzhemiersforsnkningen.

Nu vill jag att alla som läser den här bloggen före torsdag 17.30 ska göra mig en tjänst. Ni ska sponsra Alzhemiersforskningen med 10 kronor dte vet jag att ni har råd med. Till och med ni studenter och om ni inte har det då vill jag att ni ska säga till mig så ska jag skicka er en guldpeng på posten.

Så här gör ni alltså: Man kan välja at stödja en kändis och då får ni gå in på hemsidan och titta på Togatågets hemsida och välja en. Annars följer vanliga instrukioner här:
SMS:a TOGA till 72970. Tio kronor kommer på din telefonräkning. För att stödja en kändis skickar du samma SMS till samma nummer men lägger till kändisens förnamn efter TOGA, personens namn ska skrivas med stora bokstäver.
(Bara så ni vet så lottar Alex Schulman sitt pris om han vinner till en av dem som stöttat honom. Priset betsår av en helg på lyxhotell. Då kan ju även ni få något gott ut av detta. Och om ni inte gillar Alex Schulman kan ni stötta Bingo Rimer eftersom Katrin vill krossa de trista Schulman bröderna.)
Om ni vill kan ni också sätta in pengar på plusgirokonto: 901119-8. Och det är det ju ingen tidsbegränsning på. Så var lite schyssta nu.

Jag vet att hur snabbt forskningen än går kan ingenting rädda min pappa, men jag vet att om alla hjälper till lite kan andra fruar/makar, barn och barnbarn behålla sin älskade lite längre.


Min pappa julen -07.


Min pappa julen -09. Och här ser han faktiskt bättre ut än vad han är.


Solstrålen julen -09.

Kommentarer
Postat av: jenny

självklart skickar man iväg ett så enkelt litet sms. :)

2010-05-20 @ 02:51:38
Postat av: Anna

Insttämmer med ovan talare. Vem kan läsa detta inlägg utan att skicka? :) Det var mycket fint!

Postat av: carina

Jo, det ska jag göra. fint inlägg, det va bra gjort clara. kram på dig

2010-05-20 @ 07:24:47
Postat av: Lollo

Sådärja, pengar inskickade! Säger som ovanstående, självklart skickar man in pengar!

2010-05-20 @ 11:07:48
Postat av: Lisa

Jättefint inlägg, med talande bilder....Självklart missade jag att läsa detta innan 17.30 så jag får helt enkelt sätta in pengar på deras konto istället...

Puss o kram

2010-05-21 @ 08:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback