I'll be your commander

Jag är hemma, klarade hemresan på 4,5 timmar, ganska bra med tanke på att jag stannade och åt och var en tur inom apoteket under resans gång. Strålande väder att köra hem i. Torra vägar och solen i ryggen.

Är hemma, det är en speciell känsla när man kommer körande på vägarna så jag åkt så många tusen gånger under mitt liv, när man inte vart hemma på ett tag då känns det som man drömmer lite ibland har jag en känsla av. Ikväll har jag kört mormor till biblioteket och hämtat Georg på innebandyträning. Jag gillar det, då får jag åka om kring och titta lite med. Se lite folk man känner igen men inte känner. Stannade på ICA och köpte gravljus. Var på kyrkogården en sväng med, älskar när det lyser där i mörkret. Något jag hade glömt är hur mörkt det är ute på landet. Becksvart ju. Förr så märkte jag det inte ens, nu blir jag lite rädd. Till och med när jag sitter i bilen, ja eller i bilen är jag mer rädd att det ska komma älgar ur mörkret. Men tänk att det kan vara så mörkt. Det är en ganska häftig känsla att köra i mörkret och det enda ljus men ser kommer från bilen, inga hus eller något. Kvällsmaten blev mammas världsbästa köttbullar och efterrätt blev fruktsallad med glass. Så gott. Har avslutat kvällen med att tvätta hur mycket som helst inför resan imorgon och insett att jag troligen glömt mina bankdosor i Norge. Big mistake.
Sticker hemifrån vid tolv imorgon, men ska först en sväng på stan och fixa lite.

Mycket svammel här. Men det är mycket känslor som kommer upp när jag inte vart hemma på ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback