In our family portrait, we look pretty happy

Imorse var jag med om en så kul sa, eller så rolig var den inte. Men jag hade precis kommit till jobbet berättat att jag var så trött för dem jag hyr hade väckt mig inatt när de bråkade. Sedan fem minuter senare kommer Hanne in och ber om ursäkt för att hon var sen, men hon hade inte kunnat sova för grannarna hade väckt henne när de började bråka. Alla bara gapskrattde åt henne. Stackars Hanne.

Men är inte det onormalt att jag blir väckt att hrannar som bråkar? Visst att jag hör tv: någon gång och när de går golvet. Men inatt väckte de mig faktiskt. Och desutom hade jag haft svårt och somna på kvällen. Så väcker de mig vid 02.30. Jag funderade på att gå och rina på och be dem vara tysta. Nej, nu ljuger jag för det skulle jag aldrig våga. en plöstsigt blev det bara knäpptyst. Borde jag vara orolig för det? Kanske lever en av dem inte längre. Jag hoppas dock mer på att de kom överens helt plötsligt eller att de enades om att vara oense.

Om en stund ska jag sticka iväg på piloxing med Hanne. Undrar om hon är lika sliten som jag å grund av lite sömn inatt... Antagligen. Imorgon ska Hanne massera mig efter träningen. Skitabra att ha en massör som man känner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback