Leaving on a jetplane

Jag är framme, jag lever ocvh mår väl. Jag och Jessica har haft en lugn förmiddag, käkat frulle och bara snackat. Det är ju ganska mycket och ta igen liksom. Sedan följde jag Jessica till skolan så jag skulle få lite motion cirka 20 minuter promenad ena vägen.

Så nu harf jag fått lite intryck av Rumänien. Första tankarna där att det luktar lite funky här. Alltså utomhus då. Det som är lite lustigt är att de blandar de skabbiga husen med de fina. Som Jessica som bor i ett sjukt snyggt hur med helt underbara lägenheter. Ingen har bott i den här lägenheten förut med om jag går 150 meter bort härifrån kommer det lägenhetshus som är 1000 gånger skabbigare än de skabbigaste husen i Sverige. Jag trodde de skulle vara mer uppenbart fattigare människor än dem jag sett. Dock när jag gick hem ensam så såg kjag en fattig man med ett stackars barn bli gripen av polisen. Två tanter stod och höll i det skrikande barnet eftersom att det försökte springa därifrån. Jag började nästan grina. Men jag ser fram emot att se lite affärer och resturanger och sådant här. Fick ju också se Jessicas campus idag, inte utan att jag blir lite sugen på att börja studera om jag säger så.

Resan hit då. En mardröm. Först var ju planet från Arlanda försenat vilket i och för sig var ganska bra eftersom att det tog extremt lång tid för Jessica och Nicholas och köra till flygplatsen eftersom det var så dåligt väglag. Sedan kom vi till slut iväg, men det var en hel del turbulens. Jessica och jag satt och höll varandra i handen. Men vi var ju brutalt sena med flyger. Vi skulle ju med ett anslutande flyg från Budapest vidare till Cluj. Men vi landade ju efter det skulle gått. Men dte hade väntat på oss tack och lov. Vi fick springa som antiloper genom korridoerna på flygplasten. Och vilken flygplats, vi sprang hur långt som helst, jag det säger jag inte bara. Det var långt. Vi var gensomsvett när vi gick på flyget. Vilket för övrigt var ett lietet propellerplan. Sedan blev det turbulens igen. Ännu värre. Nu blev till och med jag rädd. Usch. Men vi landade ju tryggt i alla fall.

Nu ska jag ta ett bad i väntan på att Jessica kom mer hem från skolan. Peace!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Sygg bild lillasyster =) Skönt att ni kom fram ordentligt, men tråkigt med jobbig flygresa =/ Hoppas du kommer ihåg att ta kort. Att det är så som det är i Rumäninen är väl inte så konstigt med tanke på hur de haft det....Puss o kram

2010-11-10 @ 14:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback