Sent ute, som alltid

Jag är en sådan som alltid kommer fem minuter försent, jag sover alltid längst och jag äter alltid middag sist. Just nu lagar jag middag till mig själv. En salig blandning av mat, fullkornspasta med stekt paprika, falukorv och halloumiost. Jag tror det kommer smaka super.

Idag gjorde jag och Carina en inbjudan till våra arbetskamrater. Vi ska ut och äta tillsammans. På ett ställe som heter YaYa's inne i Oslo. Ett thai-ställe som verkar superhärligt. Bra mat till ett helt ok pris och så har jag hört det viskas om billigt vin med. Här är deras
hemsida om ni vil gå in och titta. kolla på bilderna från stället i Vika. Vi ser det kul ut?

Jag har även börjat fundera på om jag inte ska bjuda hem några av mina kamrater på en glöggkväll med julklappsbyte. Kanske bjuda på skinmacka och glögg? Jag tror faktiskt det. Bjuda å skinkmcka, glögg och svensk julgodis. Jag har ju även ordnat en julklapp till eventuell julkappsbyte eftersom att jag är så sugen på att ha det. :P Men vilket julgodis ska man göra? Knäck och ischoklad så klart. Vad mer? Så ska jag bjuda på pepparkakor med mögelost. Mmmmm.

Jag längtar till december då jag får lov att dricka glögg och äta pepparkakor varje dag. Herregud vad jag älskar det. Ska köpa med mig massa glögg och julmust hem till Norge.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Låter som en god mat, vilken bra idé du fått ;) Klart du ska ha julklappsbyte, med svenskt julgodis, kan ju inte bli annat än succé =) Puss o kram

2010-11-03 @ 08:45:27
Postat av: ida

hahah med en gang jeg leste om svensk julegodt kom jeg på de pepperkakene med muggost... :p :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback