Tänd ett ljus för allt du tror på

Jag drack min första glögg idag. Vilket ledde till att jag satt på min superbra Christmas-playlist som Marie och Karin gjort. Ikväll har jag en underbart lugn och skön kväll. Planen är nu eftersom att jag känner mig så inspirerad att dammtorka mina fönster och ställa upp min adventsljusstake. Och hänga upp mina snygga snöbollar i köksfönstret. När jag bodde på Syster Mathildes gate så sov jag alltid med snöbollarna tända på sovrummet och advents ljusstaken tänd i vardagsrummet. Bara för att det vackraste ljuset av allt är ljus i vintermörkret.

När jag var yngre och bodde hemma hos mamma och pappa åkte jag ju bus ganska länge varje dag. Det bästa jag visste var att åka buss hem när det var mörkt ute och folk började tända sin adventsljus i fönsterna. Det är det värsta och bästa med att bo på landet tror jag. Mörkret. Ofta när jag gick hem och kom nere vid ladugården stannade jag och tittade upp på världens vackraste Husby. Mitt framför huset stod adventsgranen och sedan var det ljus i alla fönster. Jag minns hur bra det kändes att bo i det vackra huset och veta att snart var jag hemma i värmen.
Jag önskar jag hade en bild att dela med er, men ni får föreställa er. Jag är i alla fall glad att jag stannat upp och memorerat hur vackert det var.

Min favoritjulsång när jag var liten:

Kommentarer
Postat av: Marie

Åh ja, snart är de dags för listan, jippie!!

2010-11-27 @ 13:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback