Berg- och dalbana

Den här dagen går väl till historien som en riktigt rutten dag. Jobbet var helt ok. Avslutade arbetsdagen med personalmöte, käkade alldeles för mycket pizza då och tog på mig timmar jag inte var sugen på. Där började väl det dåliga. Åte till Strömmens storsenter och mötte Carina där. Hon var inte sugen på och träna och inte jag heller. Jag var helt illamående och ångestladdad över att jag ätit så mycket pizza.
Vi tyckte då det var en bra idé att käka mjukglass och äppelkaka istället för att träna så så blev det. Men inte helt utan ångest kan jag säga. jag var helt förstörd när jag skulle köpa glass för att det var så onyttigt. Men då var jag tvungen att köpa glassen kände jag för jag tänker inte bli en sådan som får ångest av att äta onyttigt en dag. Jag kände mig som ett ätstörningsfreak i ett par minuter. Jag kan inte grina för att man äter glass istället för att träna en dag.

Sedan åkte jag hem efter glassen, den var riktigt god ska jag säga. hade ingen ångest men var på dåligt humör för att jag inte hade tränat. Vilket resulterade i att jag stod och hoppa rakt upp och ner på golvet bara för att jag var så arg. Ja, jag vet dagen har vart onormal. Men som en räddade ängel så shufflades elden fram på min ipod-högtalare. jag dansade då en riktigt fuldans och sjöng så högt jag kunde. Vilket resulterade i ett bättre humör och ångesten över pizza och glass är helt borta. Dock så har jag beslutat att fredag inte blir vilodag från träningen eftersom idag blev det. Fredag förmiddag blir det spinning istället.

Tack och lov att den här sången finns. Den är lycka.


Och ångest. Varför ska jag ha det? Jag har äntligen kommit igång med min träning och äter sunt. Oftast i alla fall. Jag har fina vänner, fin familj och jobb jag trivs med.


Håll blicken kvar i skyn Clara!

Kommentarer
Postat av: Ewa =)

Bästaste Clara, jag kan se framför mig hur du hoppar upp och ner.

Men du, ångest för att äta onyttigt det skiter vi i. Utan istället så ska du tänka "fan vad nice att jag har tränat så mycket så den här glassen bara slinker ner". Och du, den där glassen tränar du bort snart igen.



Jag kan även se dansen framför mig till Lasse och elden, helt underbart! Jag är ledsen att din dåliga dag gav mig lite nostalgi. Men du, jag gillar dig dom dåliga dagarna oxå <3

2010-10-27 @ 23:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback