Däck

Anna skrev i sin blogg om att hon hade bytt till vinterdäck idag. Herregud, det är duktigt jobbat. Senaste gången jag fick punktering ringde jag mamma, sedan satt jag mig i bagaget och grinade till mamma och Tord kom och bytte det. Fast gången före det var jag faktiskt i Norge så då fick jag glatt byta däck själv. En och en halv timme tog det att byta ett däck. Längst tid tror jag det tog att sätta upp grejen mitt reservdäck hängde i under bilen. Herregud.

Men jag vill byta till vinterdäck nu med, men jag ska göra det om först en och en halv månad. Lite stressad över det faktumet, speciellt eftersom att jag ska köra på sommardäck från Norge och hem i mitten av november. En långsam resa får det nog bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback