Fräscht

Jag sitter och tittar på Beck Skarpt läge. Jag har s bra minnen till dne här filmen. När jag fick min första riktiga lön från kommunen när jag jobbade på Trumman så tog jag med mamma på den på bio. Mamma och jag satt som på nålar minns jag, hon nöp mig i armen flera gånger. Efter filmen avnjöt vi en delikat middag på McDonalds. Det var 2006, tänk att det var fyra år sedan jag var 18. Vart tar åren vägen?

Jga har just avnjutit en god middag om jag får säga det själv. Jag förvånade mig själv och det är ju alltid trevligt. Jag lagade broccoli- och blomkålspuré och till det fläskkotlett och stekta äpplen. Nu är jag mätt som en plätt. Purén var superenkelt att laga. Jag kokade bara broccoli och blomkål, stavmixade det. I med lite creme fraiche, salt och peppar. Superenkelt och supergott. Väldigt gott med stekt äpple till så det blev lite smak på det hela.
Jag tänke att morgondagens middag ska bli purén med grekiska köttfärsbiffar.

Vet ni vad jag saknar massor med Sverige? En ganska otippad sak måste jag säga. Nämligen creme fracihen, hemma finns det ju vanlig, lätt och mini. Ja här finns det vanlig. Hemma finns det med massor av olika smaker, här finns med två. När man åker på shoppingtur hem så är det en självklarhet på inköplistan. Ganska stor prisskilland är det med.


Bästa fräschen. :P

Kommentarer
Postat av: Lisa

Purén låter lättlagad =) Synd bara att det är skitäckliga grönsaker =) Puss o kram

2010-10-25 @ 08:26:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback