Lycka

Jag funderar på det här med ett sunt liv. Jag har ju blivit nyttigare, jag tränar och äter bättre. Jag mår bättre av det helt klart. Dels för att jag får mer energi av att träna men också att jag blir förbannat nöjd med mig själv. Jag blir lyckligare av att träna antar jag. Påminn mig om det om jag lägger av. Men min stora rädsla är att jag ska träna för mycket och tröttna, mn just nu känner jag mig inte trött på det.

Jag försöker nu hitta en fin balans med mat och dryck i vardagen. Vilken tönt jag låter som, men att ha balans i kosten är också extremt viktig. Jag älskar godis och onyttigheter men får helt enkelt dra ner på det. Om jag slutar med det helt kommer jag klara mitt nyttiga liv i max en månad. Men nu har jag börjat fundera på alkohol, herregud så osunt det är. Och jag som aldrig tackar nej till en rejäl fest. Men jag ska försöka dra ner på det med tror jag. Alkohol vid speciella tillfällen, som nu ska jag på danskebåten med jobbet på fredag. Jag ska till Jessica i Rumänien och på julbord med jobben. Det är ju speciella tillfällen. Men en helt vanlig kväll med utgång år jag nog ta och välja en pepsi max istället. Det borde jag klara, det är ju inte som att jag är beroende eller något.

Saken är att jag blir lyckligare av att leva bra. Lyckliga vill ju alla vara, så nu får jag köra hårt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Tessan

Du är så sjukt duktig!! jag är så stolt över dej!!!

2010-10-14 @ 21:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback