The streets will make you feel brand new

idag var jag och min wingman Carina inne i Oslo och spankulerade. Men vi hade ju ett mål med dagen: jag skulle beställa mig ett nytt pass. Därför tog vi världens promenad till ambassaden, sälvklart hade jag inte kollat tillräckligt noga vart den låg (ni känner ju mig). Så vi gick en väldig omväg i alla fall och till slut kom vi fram lyckliga till Svenska ambassaden. På vägen så visade Carina mig världens hemskaste grind.


Ful va?

Ja när vi kom fram till ambassaden så visade det sig ju att jag saknade ett papper. Det är lycka det, till råga på allt så hade jag skoskav med. Men Carina och jag gick omkring och hade trevligt och hittade en affär vi kom överens om att vi skulle gå tillbaka dit när vi fått lön. Köpa åtminstone en varsin mösa och jag ska köpa ett paraply. De hade världens snyggaste paraplyn den affären. Jag kom och tänka på Paris när jag såg dem.

Vi hann även in i en hälsokostbutik och kikade runt. Jag ska bli en riktigt hälsokost-människa jag. Idag åt jag linssoppa och knäckebröd till middag, smaskigt och nyttigt.

Men det viktigaste var att när vi satt och käkade lunch så fick jag en uppenbarelse, eller jag trodde det men det var verklighet. gummistövlar i massor av underbara färger: lilia, orange, brun, grå, grön, gul, rosa. Alla möjliga färger.  Jag kunde helt enkelt inte motstå att se på dem, självklart prövade jag ett par och de satt som ett smäck. Jag kunde inte motstå dem helt enkelt, jag var förälskad.
Ikväll har jag fotat dem så att ni ska få se mina nya skönheter:



Visst är det ljuvliga? Är du avundsjuk kära moster?

En riktigt lyckad dag allt som allt. Hoppade ju iväg på zumba med mina galet smärtsamma skavsår, men när man tränar något kul har man ju en förmåga att glömma smärtan. Nu sitter jag och varvar ned med Elvis i glada Hudik, SVT:s bästa program ever.

Kommentarer
Postat av: tessan

Fina dom var jag vill ha dom på jobbet

2010-10-13 @ 19:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback