Zumban

Först en beskriving av zumba:
Zumba Fitness skapades i mitten av 90-talet av sydamerikanen Albert "Beto" Perez, personlig tränare och koreograf åt ett stort antal internationella popstjärnor. Med inspiration från traditionell musik som cumbia, salsa, samba och merengue flätade Beto ihop sina latinska favoritrytmer med glödheta danssteg som hans elever älskade - Zumba Fitness var fött!

Nu en beskrivning av mig under ett zumba-pass:
Svettig, generad och glad. Zuba var svinkul. Bra musik, helt underbar ledare, en man som hette Laurent. Jag kan säga att han shakade assetbättre än alla tjejer därinne. svettigt för att det var sjukt jobbigt, full fart och hopp och rörelser hit och dit. Generad för att jag inte hängde med för fem öre, ibland fick jag helt enkelt bli stående och se på de andra. Sedan körde jag en del av klassikern ta bara benen och inte armarna om du inte hänger med. Glad för att det var en väldigt kul och inpirerande timme. Laurent lyckades sprida glädje med dansen trots att jag ibland kände mig lockad att ge upp och bara gå därifrån.

Betyg:
VG+. Jag är ganska övertygad om att det kommer bli ett MVG när jag lär mig stegen bättre så att jag hänger med och kan ta i ordentligt. Missförstå mig inte för jag är snuskigt sliten idag med, men det kommer nog bara bli bättre och bättre ju mer jag lär mig. Jag ska inte ge upp än kan jag säga. Jag ger det fem-sex gånger och om jag inte blir bättre då ger jag upp. Haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback