Fint

När jag var på Allsång med Maud och Centerpartiet hade vår duktigta Lena som är vår valombudsman i Eskilstuna ordnat att lokala producenter kom med mat hit. Nu hittade jag bilden på datorn på mina fynd under den kvällen.

Lokalproducerad dinkelpasta och honung med smak av choklad och mint. Fick tipset om att smälta honungen och ha den på vaniljglass. Jag har redan provat den i varm mjölk som varm choklad. En riktig hit.

När jag åkte hem från Sverige igen efter min helg hemma då när dte var allsång fick jag massor av god närproducerad mat av min fina familj. Jag fick med äppelchutney, hallonsaft, hembaktbröd (jag ska lägga ut bild och recept på det om en stund) och svamp. Sedan massor av matlådor med lokalproducerat kött och grönskaer och potatis från Stora Sundby. I Husby och Fyrby finns en stor del av matlandet Sverige som centerpartiets Eskil Erlandsson pratar om så mycket.
Det är fint tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Anna

Det är mycket fint :) Honungen lät riktigt mumsig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback