Inte så smart, men jag är ju tjej

Idag har jag vart riktigt riktigt dum, en skam för kvinnosläktet. Haha.
Jag skulle tvätta min bil i en sådan här automatisktvätt på en bensinstation. Jag går inte och betalar, låter självklart peronalen övertala mig till den dyraste. Man fick ju en nalle på köpet. Sedan tar jag bilen till den här tvätthallen då, lår in min kod och ställer mig och väntar på att porten ska öppnas, och väntar, och väntar. Till slut går jag ut och kollar, nej ingen inne i hallen. Kollar på maskinen där jag slog in koden där står det klar. Så jag väntar lite till, tänker nej jag får väl pröva att slå in koden igen. Då fungerar det. Finally.
Kör in i hallen tills det lyser stopp stänger av bilen och väntar på att maskinen ska starta, och väntar, och väntar. ingder Tessan och frågar vad on tycker jag ska göra efterom att det lyser att jag står rätt. Vi babblar fram och tillbaka och till slut bestämmer jag mig för att ringa in till bensinstationen eftersom att jag uppenbarligen behöver hälp. Då får jag trösten av Tessan: De tycker inte du är dum, du är ju tjej.
Ringer in och frågar om den inte ska starta automatiskt. Jo, det ska den men jag står i torkhallen och inte i tvätthallen berättar tjejen(!) i telefonen lite hånfullt för mig. Jag skrattar och spelar på att jag är tjej när jag backar tillbaka för att stå i rätt läge. Men vad hjälper det när personen som fick hjälpa mig också är tjej och tycker att jag är en skam för kvinnosläktet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback