Take another little piece of my heart now

Jag hörde en tjej sjunga Pice of my heart med Janis Joplin i Idol avsnittet ikväll. Jag är tydligen väldigt sväning i mitt humör idag då jag dragit hela repetoaren med ilska, glädje och nu ikväll sorg. Ibland hör, ser eller tänker jag på saker som påminner mig om pappa och så slår det till.
Det här med Janis är enkelt att minnas pappa på, i bilen spelade vi alltid pappas band och han hade alltid en historia att berätta om artisten eller bandet som spelades. Om Janis berättade han att varje morgon hon vakande så drack hon flaska whiskey (detta berodde henens raspiga röst på) och så hade hon en guldfisk i en vodkaflaska. Jag försöka ikväll utreda sanningen i detta men kom ingenstans. Jag kan dock konstatera att Janis var missbrukare av diverse droger och alkohol och dog av en överdos vid 27 års ålder.





Summan av kardemumman är att jag saknar min pappa ikväll. Min pappa som alltid hade en kram till övers. Tänk att finnas men ändå inte, det är det mest orättvisa jag har vart med om i hela mitt liv.


Pappa och Roland, nu är bägge borta för mig men på olika sätt. Jag saknar dem!


Kommentarer
Postat av: Carina

Det er klart du savner pappaen din! Det fine er at ingen kan ta fra deg minnene dine uansett hva som skjer :)

2010-09-17 @ 22:15:11
Postat av: Lisa

Det är både underbart o jobbigt när man hör pappalåtar, samtidigt som man kommer ihåg alla fina minnen så blir man smärtsamt påmind om att man aldrig kan få fler fina minnen tillsammans med pappa....Puss o kram

2010-09-18 @ 10:37:09
Postat av: Jessica

Jag förstår din saknad <3

2010-09-18 @ 15:06:29
Postat av: Lollo

Känslan av orättvisa och maktlösheten att förändra den tilll rättvisa är frutkansvärd.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback