Dag 01 – Presentera mig själv

Okej en solig dag i maj 1988 föddes alltså en efterlängtad liten flicka. Eller jag vet ju inte ens om det var sol eller hur det var och jag tror faktiskt att om jag inte minns helt fel nu att mina föräldrar förväntade sig en liten Oskar. Men det blev som det blev och jag växta upp med mamma Maria, pappa Nisse och systrarna Lisa och Tessan.
Min barndom spenderades mestadels ute i ko- och fårhagar med det ena upptåget värre än det andra. Jag spelade fotboll, sjöng i kör, spelade i orkester, red och spelade basket.

Nu för tiden gillar jag att spendera min tid med goda vänner, fina familjen, framför datorn eller på en spinningcykel. Jag älskar att sova mest i världen och blir ganska kinkig om kvoten av nattsömn inte uppnås.

Jag har hela mitt liv vart övertygad om att mitt kall har vart att bli läkare eller psykolog. Därför blev nog en del chokade inklusive mig själv att jag inte valde att gå naturvetenskapliga programmet på gymnasiet utan omvårdnad. Omvårdnad var det om fick mig att växa som människa. Jag hamnade bland männsikor som ställde upp för mig på alla möjliga och omöjliga sätt. Efter gymnasiet började jag jobba på HIA vilket bara fick mig att fortsätta växa. Efter ett år på HIA ville jag prova mina vingar ytterligare (och tjäna lite kosing) och flyttade till Norge med Ewa. Ännu växte jag några centimeter. Norge och Lörenskog bjöd på jobb i hjemmesykepleien/hemtjänsten. Efter ett år flyttade Ewa hem och nu bor jag ensam här i en underbar liten lägenhet och trivs som fisken i vattnet.

Jag skulle beskriva mig själv som en överlag positiv männsika. Ofta ser jag mig själv om pessismist men sedan inser jag att det är nog helt fel eftersom att jag inte klarar att vara negativ längre stunder. Att hänga upp sig på negativa känslor är inget för mig, och om jag gör det så går det ganska fort att bli av med dem.
Jag gillar att ta hand om folk. Köpa saker till dem eller laga mat till dem. Jag gillar också att lösa andras problem men hatar att dela med mig av mina egna.
Jag är en ganska egocentisk människa som har insett att om inte jag själv mår bra så kan jag inte heller få andra att må bra.
Jag är sämst på att komma ihåg namn och födelsedagar och kan gömma att gratulera någon även om en annan person sagt till mig samma dag att x har födelsedag.
Jag älskar att överaska folk, dock så berättar jag oftast före om mina planer för jag tycker de är så bra så att jag måste dela med mig av dem.
Jag planerar min tid varje dag i stort sett in i minsta detalj men cirka fem fem etapoper in i dagen spricker alltid min planering. Jag tror kanske att jag lyckats hålla en tidplan en eller två gånger i livet. och så lämnar jag ofta saker att ta tag i dem i sista minuten. Det är min grej.

Det var en ganska öppen presentation av mig själv skulle jag vilja säga. Jag hoppas ni håller med. Jag utelämnade mina värsta sidor eftersom att jag fortfarande vill behålla er som läser som vänner.

Det här kan ju bli riktigt spännande om jag ska vara så här ärlig. Det mesta jag skriver här vet de flesta om mig men det är en del saker jag skulle dra mig för att berätta helt öppet.
Tack och god natt.



Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha, du skriver verkligen kanonbra =) Och jag är iallafall väldigt tacksam att det blev en Clara o inte en Oskar =) Du känner verkligen dig själv måste jag säga, det du skriver stämmer så bra =) Puss o kram

2011-02-16 @ 08:59:44
Postat av: Tessan

jag älskar ditt sätt att skriva!!!

2011-02-17 @ 23:27:40
Postat av: annikamasaj

Hej lilla gumman! Du skriver fint, och herregud vad jag saknaroppas vi kan ses snart! Kramar

2011-02-26 @ 17:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback