Dag 04 – Vad bjuder jag på för mat?

Det här är väl gentligen den enklaste av dem alla. För att om Wingman får bestämma så blir det min spenatlasange. Spenatlasagen som Sandra och jag lagade när hon var hos mig, som jag håller på och modifierar lite fö varje gång jag lagar den. I med lite mer kryddor och prövar nya spännade grejer med. Men varje gång jag lagar den är jag lika arg på mig själv att jag inte lyckats få tummen ur och köpt muskot, det tror jag kan höja hela lasangen.

Det är något speciellt med mig och matlagning. Jga har aldrig i hela mitt liv lyckats följa ett pecpt till punkt och prickar. Ofast beror det på att jag inte har alla ingredinser hemma och jag får uppfinna något annat att ha i. Och så höftar jag gärna lite när jag har i det, liuet av det och lite av det. Jag gillar att laga mat väldigt mycket en är verkligen ingen gourmet.

Men dte jag älskar framför allt är att bjuda mina vänner på mat och äta tillsammans med dem. Det är dte bästa jag vet i hela världen. Att planera och förberda inför at de kommer till mig och äter det älskar jag. Och nu har jag hittat ett väldigt spännande recept på en pastasås med strimlad oxfilé i. Jag undrar vem som ska få äran att bli bjuden på den goda maten?


En rätt som borde bli min specialitet; currykyckling med ris och cashewnötsås.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback