Dag 05 – Vad är kärlek?

Vad är kärlek? Det är ju en väldigt filosofisk fråga.
Det finns flera olika sorters kärlek: kärlek till familjen, kärlek till vänner, kärlek till en partner. Till djur, till en hobby, till musik. Ja, listan kan göras lång.

Men när Ewan McGregor sjunger om kärlek här är väl kanske en väldigt fin föklaring till vad det är. Det finns ju otaliga kärlekssånger och det här är ju ett utval av några av dem:


Jag älksra saker varje dag. Jag älskar min familj, mina vänner, mitt jobb. herregud jag älskar till och med min lägenhet som innehåller myror i december! Men jag hoppas ju så klart att jag någon dag ska uppleva den stora kärleken, en himlastormande förälskelse och massor av lyckliga år efter det. Men än så har jag inte hittat någon att lägga det krutet på direkt...

Love lift us up where we belong...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback