Dag 08 – Favoritsaker

Jag har flera favoritprylar. Det bästa jag äger är kanske min nalle. Vicks Blå heter han, han fick jag när jag yttepytteliten. Ni ka inte ens föreställa er hur liten jag var då. Om jag inte är helt fel inofrmerad fick jag den av Anna-Karin och Gunilla och deras föräldrar när jag föddes. Vicks Blå eller Vicke Blå som han med kallades hängde med mig överallt när jag var liten. Semestrar, kyrkogården hos farmor, när jag kulle sova. Namnet hjälpte pappa mig med, han är ju så klart döpt efter halstabletterna Vicks Blå med massor av isbjörnar på förpackningen.

När jag fick Vicke Blå hade han en bebis i famnen men den försvann väldigt fort. Sedan hade han en svans med från början men den försvann den med och det blev ett stort hål i baken. Men då tog min kreativa mormor och stickade byxor till honom. Just nu är Vicke i en flyttlåda någonstans. Men han satt framme i min lägenhet i E-tuna. Om jag någonsin skaffar barn kommer han ha en självklar plats i barnkammaren.

En väldigt dålig bild men han är sötnosen till höger.


Favoritprylar annars är väl mina telefoner och min dator. Från mina mobiler kan jag prata med alla hemma, uppdatera bloggen, kolla fb och allt annat viktigt man kan tänka sig. Och min dator, vad skulle jag göra utan den. Igår så strulade mitt internet och jag höll på att gå under. Internet är allt för mig, hålla kontakten med allt och alla. Kolla på tv-serier, snoka och nu med studera. Tack du smarta människa som uppfann internet.

Tessan tycker också att jag ska säga att John är min favoritsak. Han är ju ingen sak men han är ju min favorit. Min lilla Jonte-Ponte.

Jonte och jag i juli -09.
Min favorit i hela världen. Bättre än både dator, mobil och Vicke Blå.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad pytteliten han var där =) Favoritsaken alltså =) Puss o kram

2011-02-28 @ 18:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback