I been for a walk on winters day

Jag har försökt blogga några nånger men det har liksom inte fungerat riktigt som jag vill. Så nu är jag tillbaka inte i full vigör men ändock tillbaka. 

Och nu ska jag berätta för er att jag är sliten. Så ända in i baljan. Jag jobbar mer än vad som är sunt för mig. Men jag ha ju en underba förmåga att jobba mer än vad man borde. Och en sliten Claa är en sådan Clara som inte är särskilt kul. Idag har jag vart himla neggig, det kan bero på att jag fick en lön som inte ligger på så himla mycket mer än vad min hyra består av. Att vara sjukskriven när man bara jobbar 50 % och sedan inte har lämnat in skattekortet för man inte sökte något för man var hemma och var sjukskriven. Det betyde att jag fick 50 % lön och ja, jag betalade 50 % skatt på den. Hurra! Tack och adjö sparkonto.
Sedan ha vi lite som frestar på på jobbet och om man i stort sett jämt jämt så får det inte vara för mycket friktioner på jobbet.

Fats det allra värsta är min träningsstatus. Det finns flera anledningar jag kan skylle på. Men det finns ingen ba ursäkt till att jag inte tränar. För jag vet att jag mår bätte när jag tränar. Mycket bättre. Jag blir piggare, snyggare och gladare. Det finns ingen ursäkt. Och efter helgen är det nya tag igen och jag ser fram emot det.

Åh vad jag har saknat er!

Ja, jag jag ska inte gnälla. På fredag åker jag nämligen på nöjestur till Lübeck med flera härliga människor från jobbet. Först buss till Göteborg sedan färja til Kiel och buss till Lübeck. Längtar. Tyvärr så ska inte fian Eva Marie med vilket är en miss. Men jag ska ha kul för henne med.
Sedan kan jag ju alltid glädja mig åt att jag och Wingy håller på att planera sommarens semster. Vad som står på schemat? Göteborg, Liseberg, Ullared och det är bara början. Och sedan gör vi lite vad vi känner för. Jag kanske borde låna upplevelseboken av Tessan? Det vore ju himla kul. Planen är i alla fall en sommar i Sverige.

Gissar att den här kommer gå för fullt på vår roadtrip. Åh, nu kan jag inte bärga mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback