Dag 13 – En vanlig dag hemma hos mig

En vanlig dag hos mig, det finns ju flera olika aletnativ. Alternativ ett är ju om jag jobbar dag och aletnetiv två om jag har ledigt eller jobbar kväll.

Alternativ ett
Tanken är att jag ska gå upp senast klockan 07.00 för att gå till jobbet 07.30. Då ska jag hinna klä mig, borsta tänderna och när jag äter gröten kollar jag facebook och bloggkoll. Kläderna jag ska ha på jobbet lägger jag fram kvällen före eftersom att jag sparar kanske tre minuter på morgonen då. Jag är extremt morgontrött.
Jag går och jobbar, på förmiddagen på jobbet är det ett rally i att dela ut mediciner, duscha folk och hjälpa dem med morgontoalett. Lunch blir alltid härligt häng, nästan alltid med wasas havreknäcke och leverpastej... Sedan är det nerförsbacke, mellan klockan 13.00 och 15.00 är det eftermiddagsbesöken. De softa besöken, värma middag och folk och kanske ge mediciner till någon.
Efter jobbet kommer jag hem, käkar mellanmål. Kollar facebook och bloggkoll igen. Förhoppningsvis har jag träning eller häng med någon inbokat på kvällen. Oftast är det faktiskt träning inbokat nu för tiden. Jag älskar det! Efter träning eller vid häng lagas det middag som intas i min favoritdel i mitt hem; soffan. Om jag är själv spenderar jag tiden framför tv:n med datorn i knät. Jag lägger mig tidigast klockan 23.00. Ofast senare. Jag är verkligen nattuggla.

Alternativ två
Okej, alternativ två är antingen att jag jobbar kväll eller har ledigt. Om jag jobbar så har jag alltid planerat att jag ska träna före jobbet. Jag satsar på att gå upp senast nio och gå och träna. När klockan ringer stänger jag av larmet inser att jag inte har lust att träna och somnar om. Oftast vaknar jag strax före tolv igen då. Samma scenario om jag är ledig. Om jag jobbar, lagar jag en frukost/lunch och käkar den framför facebook och bloggkoll. Tar en dusch och knallar till jobbet.
Om jag är ledig försöker jag ganska ofta tvätta. Sedan vill jag träna på eftermiddagen och hänga för fullt med någon. Samma scenario som om jag jobbat dag.

Skillanden på om jag jobbar dag och är ledig hela dagen är att jag oftast sover och frukostar bort hela den tiden jag är på jobbet i vanliga fall. Den ena dagen är liksom den andra lik. Ofast så tränar, äter, facebookar jag och hänger. Det är det mina dagar jag går i. Och jag gillart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback