Dag 14 – Dåliga vanor och laster

Jag bara måste inleda med den här refrängen:
Cause' I'm a picker
I'm a grinner
I'm a lover
And I'm a sinner
playin' my music in the sun
I'm a joker
I'm a smoker
I'm a mid-night toker
I get my lovin' on the run


Jag har ju en hög med dåliga vanor och laster. Det kommer inte bli kul, men jag ska vara ärlig. Jag tänker dock inte sitta och rannsaka mig själv för att jag komma på det. Jag tar dem som dyker upp just nu. Håll i hatten.

Jag röker, inte mycket men jag gör det. Hoppas för allt i världen att mamma inte läser det här. Och om du gör det mamma ska jag säga dig att jag inte ens tycker det är gott och att jag inte ens röker tio cigg i veckan. Det är mer om det är fest eller om jag jobbar med någon härlig rökare på jobbet. Jag har dålig diciplin, när det gäller precis ALLT. Träning, mat, städning, ringa upp, betala räkningar i tid... You name it. Jag överäter, inte mer om det. Jag är svartsjuk. Jag snackar skit om folk jag inte gillar. Jag fäller aldrig ner toalocket. Jag undviker konflikter. När jag dricker dricker jag ofta lite för mycket. Jag är dålig med pengar, väldigt dåligt. Ordspråket: Pengar är runda för att de ska rulla har jag tagit fasta på.

Men för att väga upp det här ska jag idag: laga en fin middag. Betala räkningar. Få tag på kurslitteratur till min biologikurs. Diska. Ta reda på tvätt. Och jag skulle vilja dammsuga men jag vet att jag inte kommer göra det.

Thats's me, take it or leave it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback