Dag 15 – Mina drömmar

Jag drömmar ju om en hel massa grejer som alla andra. Ena sekunden drömmer jag om att bo kvar här i Norge hela livet och ha det så super bra som jag har det här. Sekunden efter sitter jag, Carina och Hanne om att flytta till Øksfjord och jobba två veckor, vara ledig fyra och resa som tusan under minst ett år. Det är den perfekta drömmen. Om jag jobbar två veckor är ledig fyra så har jag massor av tid att resa, både hem och ut i världen.

Jag drömmer ju titt som tätt om att resa med. Resa är något som har legat på en ganska medelmåttig nivå i mitt liv. Jag har rest en del men vill resa mer. Jag drömmer om att se flera länder i Afrika och resa i Sydamerika. Jag måse dock lära mig spanska före jag tar mig an Sydamerika. Och rik.
Men något som har gått upp för mig är att jag nu ska satsta på att studera och sedan får jag försöka att ta tag i reandet igen när jag är klar.

Men det som är den stora drömmen är väl egentligen att jag ska bli läkare, hitta kärleken och få små perfekta barn. Sedan har jag ju en hemlig dröm om att göra politiskkarriär med. Men det blir när jag är färdigutbildad. Minisiter av något slag skulle passa mig va? Stadsminister? Eller utrikesminister kanske? Partiledare så klart. Spännande det låter, mitt framtida liv. jag vill alltid fortätta ha utmaningar och lära mig nya saker.
Sedan drömmer jag ju också om att jobba för någon organistion när jag är läkare med. Typ Läkare utan gränser, jag vill göra skillnad.

Okej summan av kardemumman är att jag vill bli läkare, resa och ha ett allmänt bra liv. Och så vill jag göra skillnad både som läkare och politiker.

Vilka präktiga drömmar jag har. Den närmsta framtiden drömmer jag faktiskt mest om att ha kul. Jag drömmer om en wingmanfylla. En lyckad midsommar. Att jag ska få ett gäng norska jenter att dra till Kiel med mig när jag fyller. Om en lyckad semster med sol, häng och somriga drinkar. Att jag ska vara motiverad att gå på sats flera gånger i veckan. Jag drömmer om en lyckad vecka hemma över Valborg. Häng med bästaste John och Georg. Att jag klarar biologi a som en dans.

Jag är en drömmare. Jag drömmer hela tiden om nya storslagna projekt i mitt huvud. Varje dag är det något nytt jag vill göra med mitt liv. Men vi får se vad det blir. Hela den här grejen blev luddig eftersom att jag inte har en fast plan med mitt liv. Det får bli som det blir...

Men mest drömmer jag nogom att göra skillnad och att ha ett par stycken som älskar mig.

Kommentarer
Postat av: ´Lisa

Gillar dina drömmar =) De låter bra, man ska ha både stora och små drömmar =) Puss o kram

2011-03-21 @ 09:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback