Lördagens träning

Hurra, Carina och jag har hittat en träningsform som ska passa perfekt mellan spinningpassen. Eftersom att Carina har hört att det optimala är att blanda spinning och löpning så ska vi så klart pröva det. Så igår tog vi och prövade gerillacardio eftersom att sats inte har några grupppass efter tre på helgerna.
Gerillacardio går alltså ut på att man springer så fort man kan/vågar/orkar på löpbandet i 20 sek och vilar 10 sek. Sedan upprepar man det åtta gånger. Men jag och Carina missuppfattade det hela och sprang 20 sek och vilade 20 sek. Och sedan gjorde vi det betydligt fler än 8 gånger, svetten rann och lungorna brann. Fy fan vad bra vi var. Sedan gjorde vi lite magövningar och min nya favorit; knäböj på balansbräda. Inte att leka med...

Jag är riktigt motiverad igen. I veckan har jag allts tränat fyra gånger:
Måndag: Spinning
Tisdag: Spinning
Onsdag: Vila
Torsdag: Reaggeton, lite styrka
Fredag: Vila
Lördag: Gerillacardio, lite styrka
Söndag: Vila

Jag har inte lagt upp någon plan för nästa vecka än riktigt, men imorgon blir det spinning. Sedan ville Carina köra gerillacardio på tisdag och torsdag och jag är ju inte den som är den. Sedan blir det lite gerillacardio i helgen med eftersom att jag jobbar till tre både lördag och söndag. Jag är motiverad igen, och jag är lycklig.

Och Tessan, imorgon lovar jag att skriva om mina systrar. Planen för imorgon är att spinna, baka bröd, blogga och jobba kväll.

Kommentarer
Postat av: Tessan

Tur för dej !!!!!

2011-03-14 @ 10:24:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback