Minnen

Idag kommer minnen bara över en när man gör något. idag när jag gjorde en så vanlig sak som att laga min gröt och skala en mango till så fick jag världens flashback. Doften av mango tog mig tillbaka ett år i tiden, rätt tillbaka till cafét jag och Annika käkade frukost varje dag vi var i Moshi. Bagel och fruktalltik var väl det som det gick i om jag inte minns rätt. Tänk att för ett år sedan var jag i Tanzania. Igår på förmiddagen för ett år sedan var jag och Annika ute och letade efter sömmerskan som sydde våra klänningar för att ta farväl och för att få ta ett kort på henne.


Vilken resa det var. och som jag längtar tillbaka. Härliga tider, strålande tider som någon jag gillar massor skulle sagt. Vad jag fick uppleva och se under den resan. Jag vill tillbaka!


Vill ni vara lite nostalgiska med mig så kan ni titta lite
här. Det drar lite i restarmen känner jag. Någon som vill ut på långresa med mig. Jag ska bara spara pengar och ta ledig, men helst skulle jag vilja åka imorgon.
Kilimanjaro

På min to do lista i livet står förutom att beöka alla världsdelar också att bestiga Kilimanjaro. Men dagen till ära eftersom att jag drabbats av nostalgi ska jag ägna mig åt att lyssna på reggae.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Resa är trevligt =) Det var ju inte mer än ett halvår sen du var i Rumänien ju =) Ser faktiskt fram mot att resa bort i höst =) Puss o kram

2011-03-30 @ 15:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback