Det var så det var

Så blev det 17 mai då. Jag skulle ju jobba, promenera och sedan åka till Carinas mamma och henens sambo och grilla med wingy-familjen.

Jag jobbade som planerat. Jag och Carina stannade på ESSO:n och köpte en varsin slöjfe att ha på oss. Det är en sådan här grej man sägger på kläderna som en brosch med sidenband i de norska färgerna.

Där är den, och ursäkta mig för att jag är så ful där för jag var så himelens trött. man jag hade i alla fall pyntat mig. Men vi hade en ganska lugn förmiddag på jobbet, Carina och jag åkte tillsammans til våra ista brukare och spred massor av glädje. Efter jobbet gick jag hem och däckade på sängen.
Jag hörde rykten om att de hade det ganska lungt på jobbet efter lunchen med, i alla fall med tanke på att Carina vann den här sötingen till min bil då.


Efter en alldeles för kort cowboystrejk så pyntade jag mig för att åka och fira födelsedagen.


Jag och wingy åkte och hämtade bestefar och gav oss i iväg mot mamma och Bubu. jag kallar dem alla för samma sak som Wingy gör så bestefar det är morfar Kjell, mamma är mamma Unn Eva och Bubu det är mammas sambo Björn ja och Wingy det är ju Carina. Där var det grillning som stod på schemat. Precis när vi slog oss ner ute på altanen för att äta så började det regna. Men jag hann knäppa ett kort på Wingy och bestefar i alla fall.


Mina sötingar.

Efter god grillmat och iskake (glasstårta) så somnade jag oich Wingy på soffan. Det finns världens bästa kort på Carinas mamma och Bubus kamer. Jag ska få tag på det på något sätt och visa. Sedan kom Alex och vi åt jordgubbstårta. Det är liksom det 17 mai handlar om, att äta. Och vara finklädd. Man äter mest korv, jordgubbar och glass. Ja eller pölser, jordbär og is.

När jag åkte hem så fick jag magknip för att det blev för mycket tårta. Men jag var nöjd så snuskigt nöjd med denna dag. Men inte lika nöjd som Bubu som knöt ihop Carinas strumpbyxor utan att hon märkte det.

Jag längtar redan till nästa år och fira med de här sötingarna. Och då ska jag ta en gruppbild på min norska familj så ni får se dem. Ja eller jag ska nog ta en gruppbild före det på dem, men nästa 17 maj så ska Carina ha bunad (folkdräkt) på sig. Jag längtar redan.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Du verkar ha en bra norsk familj =) Och det är ju tur, när din svenska familj inte är på plats och tar hand om dig.... Puss o kram

2011-05-24 @ 17:51:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback