Katastrofdag.

Skulle in till stan idag och fixa en grej och så börjar bilen låta konstigt, inte kan det väl vara punktering tänker jag. Men jag stannar och ser efter och jovisst var det så. Punka för typ fjärde eller femte gången i år. Lågprofil däck är det bästa jag vet... Men som tur var så kom just min moster förbi så jag parkerade bara bilen och åkte med henne till stan för att uträtta mina trista ärenden. Sedan fick jag åka med henne hem igen. Och fick god lunch hos mormor och morfar. Sedan åkte jag hem och läte ut en dösorglig bok, grät en skvätt. Mamma och jag drog iväg för att byta mitt däck och så tänkte jag att jag skulle slänga på vinterdäcken när jag ändå var igång. Men när jag börjar dra med fälgkorset så går bulten av och när jag börjar titta är en annan bult av med. Jag kan inte alltså ens sätta på ett reservdäck och köra bilen hem. Tur att David finns för när han kom ikväll för att hämta John så hade han en kärra med som vi körde upp bilen på så jag fick hem den till gården i alla fall. Sedan skulle han hjälpa mig att ordna bilen med sedan. Jag fattar inte hur jag kan ha sådant oflyt med min bil. Så nu ska jag avsluta den här dagen och hoppas på att morgondagen bara blir bättre. Träning, födelsedagskalas och tjejhäng står på schemat.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Du har verkligen otur med dina punkteringar =( Puss o kram

2011-10-23 @ 14:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback