Which sweet home?

Har vart borta i helgen. I onsdags efter matten så satt jag mig på tåget hem? till Norge. Där Alex och Carina mötte mig på Oslo s för att inleda superonsdag. Vin på ett mysigt uteställe med Alex, Carina och några av Alex vänner. Sedan var det dags för det som gjorde den här onsdagen så super. Förutom att jag var i Norge med Alex och Carina då. Nämligen konsert med Melissa Horn. Så fantastiskt fint. Jag och mina två supervänner satt och kramade oss igenom hela konserten. Ja och fnissade och Carina grät med. Inte en skvätt utan mer en liter.

På torsdagen åkte jag till jobbet och käkade lunch. Kramkalas med massor av härliga kollegor. Ibland vill man inte släppa taget. Efter att Carina slutat åkte vi till bestefar och åt världens bästa våfflor. Våfflor med brunost, världens godaste ass. Senare hos bestefar dök Tommy upp och Carinas bror Lars. Jag tror vi alla var mätta och belåtna när vi drog.
Jag, Carina och Tommy åkte hem till Carina och jag gick en sväng till Jenny och tittade på hennes nya lägenhet. Hon bor bara två våningar över Carina så det är perfekt. Hennes lägenhet då: HERREGUD!!! Maken till snyggare lägenhet får man leta efter. Längtade bara efter att Tessan skulle få se den hon skulle älska den.

På kvällen blev det hamburgare och öl på lokalkogen med Jenny, Hanne, Carina och Tommy. Sedan tvingade jag och Carina Tommy att sova mellan oss i sängen och ställa tusen frågor. Jag kollade på klockan sista gången vid 03.30. Dock snarkade Carina eller Tommy gott då till min stora lycka/förskräckelse.

Fredag resdag till Kiel. Med på resan var jag, Eva Marie, Hanne och Karianne. Värsta gänget. Fredagkvällen var urspårad på båten dock inte för mig som tappade lusten för alkohol efter en tequila. Jag blev istället den som uppmuntrade de andra att ta varannan vatten. Med det blev en kväll fylld med skratt, dans och sång.

Lördagen skulle jag ta igen det jag missade på fredagen men eftersom alla var slitna sedan dagen innan inte bara vi utan alla på hela båten gick det trögt.
Det blev en ganska tidig kväll men också den fylld av skratt och shopping med.

Bara det faktum att jag åt av frukostbuffen bägge dagarna är ju ett tydligt bevis på att jag tog det lugnt.
Idag när vi kom hem hängade jag, Hanne och Carina på soffan och muttrade och skrattade.

Och nu sitter jag här på tåget och inser vilken tur jag har med vänner i både Sverige, Norge, Holland, USA och vart alla nu bor. Trött, lycklig och mätt på lefser.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback