Håll uuuuuut

Jag säger det både till er och till mig. Till er eftersom att jag aldrig uppdaterar, tro mig jag har försökt mig på det ibland. Men min nya "not so smart - phone" vill inte. Eller så är det jag som inte är så smart.

Till mig själv säger jag håll uuuuut eftersom att jag försöker läsa matten men jag kommer ingenstans. Jag är någorlunda med på konjugatregler och allt vad de heter men sedan kommer det själva grejen jag ska räkna och där tar det stopp. Personligen brukar jag tänka när jag ser en stop-skylt att det mer är en rekomendation än en regel i alla fall vid Fyrby-vägen och Alberga-korset. Sakta in, titta och glid. Men det här är ett motorstopp för mig. Jag vrider på nyckeln, det hostar till jag får hopp men när jag ska köra fungerar det inte.
Imorgon klockan 09.15 kommer jag infinna mig på Mdh i Eskilstuna på deras mattesupport och sitta där tills klockan tolv då den är slut. Föhoppningsvis så är det bara ett mindre fel på motorn snarare än ett haveri.

Jag försöker vara lite kaxig och säga att det släpper nog. Men inom mig tänker jag att: "tänk om det inte släpper" och det är det som gör att det inte släpper. Negativa tankar stärker mig inte. Jag måste få lite matte-självförtroende. Jag har alltid haft det lätt i skolan, vilket har gjort mig oambisiös. Så det här basåret kanske är den bästa lektionen i mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback