Helgen i två bilder och massa text

Jag har tappat skärpan. Om jag haft någon skärpa....
Men två bilder får berätta om min helg.


I fredags åkte jag med Tessan, David och lilla J till Lisa och Thomas för att köpa middag. På vägen så åkte vi förbi två lite tappade älgar som låg i gräset. De var jättenära oss när vi stannade och kolalde med bilen men hade inte vett att gå. Vi stod länge och väl och såg på dem. Sedan åkte vi till Malmköping och kollade på ombyggnationen och åt chipslåda med fläskfilé.

Lördagen steg jag upp tidigt och åkte till Fristadstorget och kampanjade med Alliansen och C. Jag och Leena diskuterade hur fantastiskt bra det är att dela ut flygblad med hjälp av ettöveraskningsmoment. Så länge man inte skrämmer dem. Vilket Leena gjorde en gång, sedan käkade vi lunch och kollade på skor på fitness butiken i 21:an.
Hem och klippte gräs och slängde ihop en spenatlasange. Dusch och smink. Tappade min ögonskuggsborste i toaletten, hurra. Fick ta min andra dåliga, men det blev helt ok ändå.
Kvällen spenderades med Kristian K och Jessica. Inte alltför ofta man träffar KK. Det diskuterades hunduppfödning, framtid och studier. Framför allt gamla minnen. Mellanstadiet all over again.

Söndagen kan sammanfattas så här:

Var ute med Tessan och mormor och plockade svamp på förmiddagen och rensade den hela eftermiddagen. Men ny tycker man att man borde ha svamp hela vintern. Bara att det blir så himla lite svamp när man förväller den. Nästan så man vill gråta en skvätt.

Mysig helg. Fram med flera helger med höstiga skogspromenader, politik, gamla vänner, familj och utan alkohol. Väldigt bra för min själ och välbefinnande.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Du verkar ha haft en bra helg =) Hösten är faktiskt bra mysig =) Puss o kram

2011-09-19 @ 22:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback