O Romeo, Romeo, Wherefore Art Thou Romeo?

Igår så gjorde jag mig lite snygg och satt mig i svarta faran och åkte till Anna. Anna och jag tog och sedan till Stockholm, närmare bestämt Göra Leijon för att se på Romeo och Julia. Bland annat med Måns Zelmerlöw och Loa Falkman.

En modern musikal med massor av bra låtar. Jag gillade den verkligen. Första akten var rolig och poppig och andra akten var mer allvarlig och dämpad. Så klart så måste andra akten bli sorglig med tanke på hur den slutar. En av de bästa delarna var när Julia sjöngNothing else matters på svenska när hon tog giftet som skulle göra henne "död" i 42 tmmar. Kanske inteför att det var bästa texten men för att det är så sukt mäktig musik i Nothing else matters. Det blev också ett "Uhhh-moment" efter att de sjöng I was made for loving you med Kiss så kunde jag inte låta bli att utstöta ett; Uhhhh! Loa var dock min favorit inte för att han kanske spelade den mest framträdande eller festliga rollen. Nej, men Loa är ju Loa. Jag gillar honom.


Jag gillade den verkligen, den är helt klart värd ett Uhhh! Den hade kanske fått ett rungande Uhhh om Julia bytte frippa. Lockarna är fantastiska. Men vad händer med den tillplattade mittbenan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback