I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like

Idag har jag vart i skolan hela dagen. Jag läste matte och slösurfade, jag åkte med Helena och Kjell både dit och hem. Alltså åkte jag 06.40 och kom hem 17.30. Det är långa dagar när man liftar.
Men när jag kom hem var jag helt slut som människa så jag diskade (kaos i köket) och sedan bestämde jag mig för att hör och häpna att ta en cykeltur. Jag hatar i vanliga fall att cykla men jag kände att jag behövde ut och röra på mig och jag ville se mer än en promenad kring Hammaren och Västra Fyrby. Cykelturen över skogen och Tveta är ju nostalgi.

Så med Filip och Fredriks podcast i öronen gav jag mig av. Podcasts är min nya grej, lyssnar på flera om dagen, nu är jag ikapp med Filip och Fredriks så nu ska jag börja med Fredrick Federleys, det blir betydligt längre cykelturer. Bra va?

Min snabba cykel. Ärvd av kära far.


Stannade törstig och dan vid bron som leder över till en gammal källa. Brukade stanna där när jag var ute och red förr och var tröstig. Alltid friskt iskallt vatten.


Dock var det lite ruttet omkring och en del blad i källan så det blev inte tröstsläckare idag trots att jag var uttorkad.

Trevlig cykeltur blev det i alla fall och när jag kom hem åt jag en riktigt god omelett och kollade på Idol. Nu ska jag hoppa i bingen igen eftersom att jag går upp så tidigt nu för tiden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback